Nhân viên live chat là ai?
Live chat agents are employees that answer customer questions and queries through live chat. Live Chat is a function of help desk software. It is used in a lot of businesses to provide real-time answers to customer inquiries.
If you would like to learn more about how to improve your live chat support and customer satisfaction, read LiveAgent – Help desk software.
Họ cần có những kỹ năng nào?
Agents have to be efficient with computers, be quick to respond, and have to have knowledge of any computer software used by your business, as well as your company’s products or services. Agents should strive to be helpful, communicate professionally, and close live chat sessions with customers politely.
In addition to all the above-mentioned skills, agents have to be able to multitask. Answering customer queries via live chat requires customer representatives to answer the customer promptly while looking up further information about the customer. Therefore, they can quickly research the customer’s issue, and then present a solution in a timely manner.
Nhân viên chat phải trả lời khách hàng nhanh cỡ nào?
An agent is expected to respond to customer queries in under three minutes after they become an assignee to that ticket. However, the expected response time varies from industry to industry. Therefore, it’s important to look up industry benchmarks when setting response time expectations for your agents. You can set the response time in customer service software, such as LiveAgent.
If you would like to learn more, read LiveAgent – customer service software.
Mẹo để cải thiện hiệu suất của nhân viên live chat
Nhân viên live chat cũng thường hay trả lời yêu cầu của khách hàng từ những kênh khác. Chẳng hạn như truyền thông xã hỗi hoặc email. Đây là vài mẹo để cải thiện quy trình làm việc hằng ngày nhằm tăng năng suất cho họ.
1. Kiểm tra tốc độ đánh máy cho nhân viên live chat
Live chat typing test is a great tool to test how effective is your customer service/support team. LiveAgent provides this test for free. As a result, you can improve your live chat agents’ skills as well as CX. Here is a free live chat typing test.
2. Phần mềm dịch vụ khách hàng
A customer service system is a useful tool for any company dealing with customer inquiries across multiple channels. Furthermore, it allows your team to deal with customers effectively. No need to switch between interfaces anymore. Simply answer all customer inquiries from one Universal inbox.
Các ích lợi của phần mềm dịch vụ khách hàng:
- Increased profit
- Loyal customers
- Efficient live chat support workflow
Các tính năng của phần mềm dịch vụ khách hàng để cải thiện hỗ trợ qua live chat:
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
3. Cổng thông tin khách hàng
Bằng cách có cổng thông tin khách hàng với Các câu hỏi thường gặp, hướng dẫn cách làm, video, bạn có thể cung cấp hỗ trợ 24/7 mà không phải tăng thêm chi phí. Hơn thế nữa, dịch vụ khách hàng của bạn có thể cung cấp thông tin một cách hiệu quả bằng cách dẫn khách hàng đến những bài viết thông tin chuyên sâu này. Một lợi ích tuyệt vời khác là nhân viên live chat có thể tập trung vào những yêu cầu quan trọng của khách hàng trong lúc những câu hỏi thông tin đã được trả lời trên trang web của bạn.
Try out LiveAgent for FREE
Provide the necessary work environment for your live chat agents. Try out stellar customer service software for free and improve your overall business.
Frequently Asked Questions
Who are live chat agents?
Live chat agents are employees of the customer service team who answer customer questions and inquiries via live chat. It is one feature of the support software and is used to get the customer a real-time response.
What are the tasks of a live chat agent?
The main task of a live chat agent is primarily to help customers. A live chat agent needs to be efficient on the computer to respond quickly to customer needs. Must have knowledge of the products and services offered by the company, as well as demonstrate great communication skills that will allow you to help customers when they have a problem, e.g. with the purchase or service of products. Additionally, the agent must be able to perform multiple activities simultaneously.
What live chat agents are not allowed to do?
Live agent may not perform tasks that are beyond the technical capabilities of live chat, as well as tasks for which they are not authorized and restricted by e.g. the law.
Sau khi tìm hiểu về "nhân viên live chat", bạn có thể muốn khám phá thêm về các kỹ năng cần thiết cho công việc này. Hãy đọc bài viết về nhân viên live chat là ai để hiểu rõ hơn về vai trò của họ. Ngoài ra, việc cải thiện hiệu suất làm việc là rất quan trọng, bạn có thể tìm thấy nhiều mẹo hữu ích trong bài viết về phần mềm dịch vụ khách hàng. Các tính năng của phần mềm này sẽ giúp cải thiện đáng kể khả năng hỗ trợ qua live chat.
Nhân viên đại diện hỗ trợ khách hàng
Trang web giải thích vai trò của nhân viên đại diện hỗ trợ khách hàng trong đội ngũ dịch vụ khách hàng. Họ có quyền xử lý và chuyển phiếu yêu cầu hỗ trợ, truy cập vào các phòng ban nhất định, và thực hiện các cấu hình nhỏ. Đăng ký LiveAgent để trải nghiệm dịch vụ chăm sóc khách hàng hàng đầu với bản dùng thử miễn phí không ràng buộc!