What is a base agent?
Agents that are part of the regular billing cycle can also be referred to as base agents. These employees are part of the business’s day-to-day operations and, as opposed to temporary agents, are part of the company long-term.
Benefits of base agents
When you have a base agents group, it can bring many benefits to your business.
- Stability – Once the team is used to one another, understands the workflow, and knows the customers, it provides stability for your company. Not only is it easier for them to communicate with each other, but they are also more likely to provide effective customer service and stick to business goals.
- Budgeting – Allocating the budget for agent training, while having a team with knowledge and skills to build on, is way easier. Having to organize expensive training over and over again is not the most budget-friendly option, so a trained agent base can save your business a lot of resources.
- Better customer experiences – When you have experienced customer service representatives they can provide the best service and increase customer satisfaction scores.
- Lower agent turnover – Agent turnover is one of the productivity metrics in a contact center environment. When this metric is low, you can build a stable customer service team.
- Higher productivity – Having agents familiar with the company, each other, products, and customers allow them to provide more efficient service and keep up the productivity.
Improve your business
LiveAgent offers numerous useful features and integrations that will make your customer service more efective than ever before.
Nếu bạn đã hiểu rõ về vai trò của nhân viên cơ sở, hãy khám phá thêm về cơ sở tri thức nội bộ và cách nó có thể hỗ trợ tổ chức của bạn trong việc quản lý thông tin hiệu quả. Những lợi ích của cơ sở tri thức nội bộ bao gồm cải thiện khả năng chia sẻ thông tin và nâng cao hiệu suất làm việc của nhân viên.
Ngoài ra, bạn cũng nên tìm hiểu về tư vấn viên dịch vụ khách hàng để biết cách họ có thể cải thiện trải nghiệm khách hàng. Những kỹ năng của tư vấn viên CSKH có thể làm hài lòng khách hàng và xây dựng lòng tin thương hiệu.
Nhân viên đại diện hỗ trợ khách hàng
Trang web giải thích vai trò của nhân viên đại diện hỗ trợ khách hàng trong đội ngũ dịch vụ khách hàng. Họ có quyền xử lý và chuyển phiếu yêu cầu hỗ trợ, truy cập vào các phòng ban nhất định, và thực hiện các cấu hình nhỏ. Đăng ký LiveAgent để trải nghiệm dịch vụ chăm sóc khách hàng hàng đầu với bản dùng thử miễn phí không ràng buộc!
Vai trò nhân viên hỗ trợ khách hàng
Vai trò nhân viên hỗ trợ khách hàng: Giải quyết yêu cầu, tạo cơ sở tri thức, hướng dẫn dịch vụ trong LiveAgent. Dùng thử miễn phí!