Mẫu email trả lời phản hồi khách hàng giúp tăng cường tiếp thị nội dung và cải thiện dịch vụ khách hàng. Các mẫu phản hồi được cung cấp giúp doanh nghiệp phản hồi chuyên nghiệp đối với mọi loại phản hồi, từ tích cực đến tiêu cực. Dùng thử miễn phí.
Mặc dù ngày càng có nhiều doanh nghiệp nhận ra tầm quan trọng của việc thu thập và phân tích phản hồi của khách hàng một cách nhất quán, nhưng hầu hết các doanh nghiệp vẫn gặp khó khăn trong việc triển khai hệ thống theo dõi phản hồi hiệu quả và thậm chí chỉ có số ít doanh nghiệp có chiến lược rõ ràng để xử lý phản hồi tiêu cực. Dưới đây là lý do và cách bạn nên trả lời phản hồi của khách hàng, cả tiêu cực và tích cực, cùng với 10 mẫu trả lời theo dõi phản hồi bạn có thể sử dụng để bắt đầu tạo phản hồi của riêng mình.
Việc theo dõi phản hồi do khách hàng cung cấp thông qua khảo sát và bảng câu hỏi có vai trò rất quan trọng, (vì việc này cho khách hàng thấy rằng bạn coi trọng ý kiến của họ và cởi mở với các đề xuất của họ) nhưng việc phản hồi các đánh giá công khai còn quan trọng hơn nữa. Theo dữ liệu do Invesp thu thập, 90% khách hàng đã đọc đánh giá trực tuyến trước khi truy cập trang web của doanh nghiệp và 88% khách hàng tin tưởng những ý kiến này như tin tưởng những đề xuất cá nhân.
Khảo sát đánh giá người tiêu dùng địa phương (Local Consumer Review Survey) của BrightLocal cũng tiết lộ rằng trong số những người tiêu dùng đã đọc đánh giá, có 97% người đọc cả phản hồi đánh giá của doanh nghiệp. Cách bạn trả lời có thể tạo ra sự khác biệt trong nhận thức của khách hàng về doanh nghiệp, ảnh hưởng đến danh tiếng thương hiệu và tác động đến quyết định mua của khách hàng tiềm năng.
Cho dù bạn đang xử lý loại phản hồi của khách hàng nào – tích cực, trung lập hoặc tiêu cực – có sẵn các mẫu trả lời theo dõi phản hồi được tạo sẵn có thể làm cho quá trình trả lời dễ dàng hơn nhiều. Dưới đây là 10 ví dụ về mẫu trả lời phản hồi bạn có thể sử dụng hoặc lấy cảm hứng để viết trả lời của riêng mình:
Thank you for choosing us as your dedicated [product description] provider.
We are extremely grateful that you took the time to send us your feedback about our [Product/ Service]. I read through your feedback carefully, and consider your suggestions to be very insightful. I will pass it on to our product development team to see if they could implement any of these changes in the upcoming releases. I’ll be sure to keep you updated.
Thanks once again and looking forward to hearing more from you.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you so much for sharing your experience with [Product/ Company]. Your feedback helps us improve our product/ service for everyone.
If you’d like to discuss how we could’ve made your experience better, please call us at [phone number] or reply to this email. We look forward to hearing from you!
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
We are incredibly grateful that you took the time out to share your feedback with [Company/ Product/ Service]. Customer satisfaction is our top priority and we are thrilled that you enjoyed your experience – it means the world to our entire team!
We look forward to serving you again soon.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We’re so happy that you are pleased with [Product/ Service]. [Company name] strives to deliver the best customer experience, and it makes our day to know we have accomplished just that.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for your feedback and for bringing this to our attention. I’m so sorry to hear of your less than satisfactory experience with [Product/ Service] and hope you will accept our sincerest apologies.
Could you please let me know what specific issues you’ve encountered? I’d love to help where I can and pass along your suggestions to our team, but I need just a bit more information from you.
I understand how disappointing it can be [to sign up for a service/ purchase a product] and not have it meet your expectations, so hopefully, we can get this sorted out. If not, I’ll be happy to issue you a refund.
Please give us a call at [phone number] or reply to this email with more information so that we can make things right for you.
Thank you for your business,
[YOUR SIGNATURE]
We’re so sorry to hear your experience was less than 5-stars and did not meet your expectations. Please help us improve by providing us with more information. If you’re open to discussing your experience further, we can be reached at [phone number/ email address].
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
We cannot find any record of you in our system and your review violates [Review Site] policies so we have flagged it for removal.
If you are using another name that is not recorded in our database, please feel free to reach out to us. For any other questions or concerns, you are welcome to contact us at [email address/ phone number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you so much for the excellent feedback. We are happy that you enjoyed your experience with us. You’re right, [Team Member] is always going above and beyond to ensure our customers receive the best possible service they can. We’ll be sure to share your praises with them.
Looking forward to serving you again soon!
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for bringing this to our attention. I’d like to sincerely apologize for the experience you had with [Agent Name]. We strive for excellence in customer service, but it’s clear we missed the mark in your case.
As a result of your feedback, we are providing our team with additional customer service training to prevent similar situations from happening in the future.
That being said, if there’s anything else that I can help you with at the moment, please feel free to reach out and I would be more than happy to help. We do appreciate your business and hope to earn back your trust.
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for taking the time to complete our recent survey. Your responses will help us serve you and our other users in the future. We truly value your feedback and look forward to hearing more from you more often.
In the meantime, if you have any questions, concerns, or further suggestions, don’t hesitate to let us know by replying to this email – we’ll be happy to help!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Phản hồi khách hàng tốt là khi khách hàng dành thời gian để nêu suy nghĩ của bản thân về một sản phẩm họ sử dụng. Quan trọng là bạn cần phải biết khách hàng nghĩ gì về sản phẩm và làm thế nào để cải thiện sản phẩm.
Có hai loại phản hồi của khách hàng: yêu cầu và không yêu cầu. Phản hồi yêu cầu là thông tin bạn yêu cầu khách hàng cung cấp. Bạn có thể yêu cầu phản hồi thông qua khảo sát, phỏng vấn khi rời đi và bảng câu hỏi. Phản hồi không yêu cầu là thông tin khách hàng cung cấp cho bạn mà không cần bạn yêu cầu. Bạn cũng có thể lấy được phản hồi không yêu cầu từ khách hàng thông qua quan sát phản ứng của khách hàng đối với sản phẩm hoặc dịch vụ của bạn.
Nếu hài lòng với đội ngũ hỗ trợ và dịch vụ bạn cung cấp thì khách hàng có nhiều khả năng sẽ giới thiệu công ty bạn cho bạn bè của họ. Và, khi khách hàng hài lòng, có nhiều khả năng họ sẽ trung thành và tiếp tục ủng hộ doanh nghiệp bạn hơn.
Register for a free 14-day trial today. No credit card required.
Discover all that LiveAgent help desk software has to offer. Save our feedback response email templates, and send them out directly from your agent panel.
Mẫu email phản hồi yêu cầu hoàn tiền
Khám phá mẫu email phản hồi yêu cầu hoàn tiền để nâng cao sự hài lòng của khách hàng và tính chuyên nghiệp của doanh nghiệp. LiveAgent cung cấp các mẫu miễn phí, dễ sử dụng để xử lý hoàn tiền hiệu quả, duy trì niềm tin khách hàng và cải thiện dịch vụ khách hàng của bạn. Truy cập ngay để tìm hiểu cách xử lý yêu cầu hoàn tiền một cách chuyên nghiệp!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team