Mẫu email trả lời đề nghị tính năng kinh doanh SaaS trong Tiếng Việt, hướng dẫn cách phản hồi chuyên nghiệp và tích cực dù có triển khai tính năng hay không. Bao gồm 7 mẫu email, cách từ chối, đồng ý, hoặc xem xét đề nghị của khách hàng.
Nếu bạn đang kinh doanh SaaS thì rất có thể bạn luôn nhận được đề nghị tính năng từ khách hàng. Đề nghị tính năng là thông điệp mà khách hàng gửi để hỏi về một tính năng không có trong sản phẩm hoặc dịch vụ của bạn. Bạn không nên coi việc nhận đề nghị tính năng là phản hồi tiêu cực. Trên thực tế, đề nghị đó có nghĩa là khách hàng đủ quan tâm để chia sẻ ý tưởng về cách họ nghĩ rằng bạn có thể cải thiện sản phẩm hoặc dịch vụ của mình.
Tuy nhiên, nhiều đề nghị trong số đó sẽ không phải lúc nào cũng phù hợp với tầm nhìn của công ty hoặc có ý nghĩa đối với số đông khách hàng. Bất kể bạn có định triển khai tính năng được đề nghị hay không, bạn vẫn cần trả lời khách hàng một cách chuyên nghiệp và đảm bảo thông điệp của bạn để lại ấn tượng tích cực. Dưới đây là một số cách tốt nhất để trả lời các đề nghị tính năng của khách hàng, bao gồm cả những đề nghị không phù hợp với lộ trình sản phẩm của bạn hoặc có thể thực hiện được nhưng sẽ không được triển khai trong tương lai gần.
Quản lý các đề nghị tính năng có thể rất khó khăn. Không có cách nào hoàn hảo để trả lời tất cả các đề nghị tính năng của khách hàng vì việc trả lời phụ thuộc rất nhiều vào ngữ cảnh, dưới đây là 7 mẫu email trả lời yêu cầy tính năng có thể giúp bạn tạo câu trả lời của riêng mình một các hiệu quả mà vẫn đảm bảo khách hàng hài lòng với câu trả lời ngay cả khi bạn phải từ chối đề nghị của khách.
Mẫu email số 1
Hi [Name],
Thank you for contacting us. You’re asking a great question. I can definitely see how this feature could be beneficial, but unfortunately, it’s not something that we can offer right now.
Could you please explain what you were hoping to achieve with this feature (in the event that [Product] did support that feature)? If you do let me know, I can possibly recommend a workaround or alternative solution.
I’m sorry that we can’t offer you this exact feature, but please tell me if there’s anything else that I can help with.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Mẫu email số 2
Hi [Name],
Thank you so much for emailing me about this. Right now, we do not have this feature available. I can certainly understand how that might be frustrating for you, especially given the scenario you described.
That being said, we aren’t planning on building this into our feature set at this point in time since it doesn’t fit into our current product roadmap. I’m going to pass along your thoughts and needs to our product development team, and I will let you know if this becomes something that we might build in the future.
Thanks again for contacting me. Please don’t hesitate to reach out if you have any other ideas.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Mẫu email số 3
Hi [Name],
Thank you for taking the time to contact us. There’s no way to do that at the moment, but the good news is that we have already started working on that feature, and it will be available in one of our upcoming releases.
I’m going to make sure that we reach out to you as soon as this feature goes live. Is this the best email to send that notification to?
In the meantime, I recommend [alternative solution]. If you have any other questions or feedback – please don’t hesitate to let us know.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Mẫu email số 4
Hi [Name],
Thanks so much for reaching out about this and sharing your perspective. While we currently don’t offer this feature, we are planning on offering something similar to it in the near future. I can’t give you the exact timeline of when it will be ready, but I can tell you that it’s already in the works and we’ll have it released within the next few months.
I just added you to the follow-up list, so as soon as we do have news regarding this feature, we’ll be sure to reach out. Feel free to let us know if you have any other questions or feedback.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Mẫu email số 5
Hi [Name],
Thank you so much for reaching out – that is a great suggestion and I appreciate you explaining how it would help you out. We have had other customers asking about this feature as well. While we’re actively looking into the possibility of developing it – it isn’t on our product roadmap for the next few months.
That said, I have added you to the follow-up list, so you can be sure you’ll be the first to know if and when anything changes on the status of this feature.
Though we can’t offer exactly what you’re after, I do have a suggestion that might get you most of what you need: [different features with a similar functionality].
Please, let me know if you have other questions, concerns, or feedback.
Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]
Mẫu email số 6
Hi [Name],
Thank you for using [Product/ Service] and moreover, for caring enough to send us your suggestion. We genuinely appreciate it.
There is no way to do what you’re asking for at the moment, unfortunately. While we don’t have plans to build anything like that in the nearest future, I can definitely understand why this would be a handy feature for you and other users.
I’m going to pass along your request to our product development team so that they can consider this moving forward and weigh it against our current product roadmap. In the meantime, I’ll be sure to reach out to you if anything changes about this or we start to work on it.
Thanks again for writing in and I’m sorry that I didn’t have better immediate news for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Mẫu email số 7
Hi [Name],
Thank you for writing in and sharing your specific case. I understand how frustrating it must be to lose a feature that you’ve come to rely on, however, it’s not something we plan to replace. Let me give you a bit more context on why we made that change and how it will hopefully benefit you and other customers in the long run.
In short, it was a complex feature to maintain. It wasn’t being used by the majority of our customers, which meant we were spending a lot of development time and resources on something that wasn’t making our product better for most people.
That being said, by deciding to drop it, we’ve been able to allocate those resources into building [features X and Y], that have been long-awaited by many users – and you’ll see them rolling out much sooner than we originally planned.
I realize that it doesn’t solve your immediate issue, though. Some of our customers have found that [alternative feature] is a good substitute for that functionality. I hope that helps to some extent.
Thanks once again for taking the time to reach out. If you have any other questions, feedback, or concerns, please let me know.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Save our templates as canned messages and reply to feature requests with one click.
Test our canned messages with a free 30-day trial today. No credit card required.
Các tiện ích thích nghi với ngôn ngữ
Khám phá tiện ích thích nghi ngôn ngữ của LiveAgent - giải pháp hỗ trợ khách hàng hiệu quả với nhiều ngôn ngữ. Nâng cao sự hài lòng và trung thành của khách hàng với công cụ dịch vụ đa ngôn ngữ. Dùng thử miễn phí ngay hôm nay!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team