Mẫu dịch vụ khách hàng trên mạng xã hội của LiveAgent giúp xử lý phản hồi nhanh chóng và hiệu quả. Bài viết cung cấp mẹo và mẫu câu sẵn có thể điều chỉnh, tiết kiệm thời gian và giảm căng thẳng khi hỗ trợ khách hàng trên mạng xã hội.
Dịch vụ khách hàng trên mạng xã hội có tính chất lặp đi lặp lại — các câu hỏi và yêu cầu giống nhau xuất hiện nhiều lần. Việc gõ một câu trả lời nhiều lần mỗi ngày là công việc mệt mỏi, tốn thời gian và dường như không bao giờ kết thúc, nhưng bạn hoàn toàn có thể tránh được bằng cách sử dụng các câu trả lời được tạo sẵn. Dưới đây là một số mẹo thực tế cùng với các mẫu dịch vụ trên mạng xã hội có sẵn để bạn điều chỉnh, cá nhân hóa và sử dụng bất cứ khi nào khách hàng của bạn tìm tới mạng xã hội để tìm kiếm sự hỗ trợ.
Gần 70% khiếu nại của khách hàng trên mạng xã hội bị phớt lờ. Tận dụng công cụ giám sát trên mạng xã hội giúp dễ dàng kiểm soát tất cả các lượt đề cập đến thương hiệu, bình luận và tin nhắn ngay khi chúng xuất hiện.
Mạng xã hội được coi là nền tảng “hoạt động liên tục”, nên người tiêu dùng vốn đã mong đợi các thương hiệu phản hồi nhanh nhất có thể. Theo một nghiên cứu của The Social Habit, 42% người tiêu dùng mong đợi phản hồi trên mạng xã hội trong vòng 60 phút và 32% mong đợi phản hồi trong vòng 30 phút.
Xóa một bình luận tiêu cực để bảo vệ hình ảnh trên mạng xã hội của bạn sẽ chỉ khiến người khiếu nại thêm bức xúc và hủy hoại mối quan hệ giữa hai bên, trừ khi bình luận đó rõ ràng là spam hoặc vi phạm các nguyên tắc cộng đồng đã đăng.
Sử dụng đúng tông giọng sao cho phù hợp với từng trường hợp cụ thể. Khách hàng sử dụng ngôn ngữ thân mật và tiếng lóng? Bạn có thể đáp lại bằng tông giọng đó. Khách hàng có vẻ bực bội? Tốt nhất nên sử dụng giọng điệu đồng cảm và trấn an. JetBlue là ví dụ về một thương hiệu thực hiện điều này một cách hiệu quả.
Trong trường hợp xảy ra sự cố hàng loạt, không cần phải trả lời mọi tin nhắn vì sẽ cực kỳ mất thời gian và không hiệu quả. Khi nhiều khách hàng bị ảnh hưởng bởi một vấn đề duy nhất, bạn nên cập nhật trạng thái công khai với tất cả mọi người.
Không phải mọi cuộc trò chuyện trên mạng xã hội đều phải công khai. Tốt nhất nên chuyển sang chế độ nhắn tin riêng tư khi bạn cần thông tin cá nhân của khách hàng (email, mã đơn hàng, v.v.), giải thích kỹ lưỡng về vấn đề để hỗ trợ họ hoặc nếu cuộc trò chuyện trở nên căng thẳng.
“@name, we’ve got your back! Check out this article to get your software up and running: (link). If anything is still unclear, just let us know, we’ll be happy to help.”
“Hello @name, thanks for your interest in our services. If you provide us with your e-mail address, we can send you comprehensive information on our offers and prices.”
“@name, thanks for reaching out. Yes, we offer (services). If you provide us with your e-mail address we will be glad to send you comprehensive information on the terms and conditions of service as well as our prices.”
“Thank you for your inquiry. Today we’re open from 9:00 am to 6:00 pm. We are looking forward to your visit.”
“Our office is closed from the 23rd- 25th of December. Afterwards we are there for you again. Are there any other questions I may help you with?”
“@name, I apologize for the delay. We have received your information and we are working to get your order to you as soon as possible. Thank you for your patience.”
“Hi @name, thanks for letting us know about this. Please DM us more details about the issue, so we can take a look into this for you right away.”
“Hey @name, thanks for informing us know about this issue. We’ll make sure this
gets shared with the right people here at (Company). I’ll let you know as soon as it’s fixed. ”
“That’s certainly not what we like to hear, @name. Please DM us your order confirmation number so we can follow-up with you. – (Name)”
“Hey @name, really sorry for the trouble here. I’m going to escalate this to our tech support team to see if we can figure out the issue and get it fixed ASAP! – (Name)”
“@name, my sincerest apologies! I would be happy to look into this for you. Can you please follow us and DM me with your order number? – (Name)”
“Hello @name. We are happy you were satisfied with our service. If you’d like you can leave a review [here] and help others with your recommendation. Thanks!”
“Thanks for the shout-out! We’re happy to have you in the (Company) family!”
“Thank you for buying your (product) from us, @name. We look forward to seeing you again soon!”
“We at (company name) know you had many options to choose from, so thank you for choosing us. We sincerely hope you are satisfied with your purchase.”
“@name, we’re happy to know your experience was awesome and we can’t wait to see you again soon!”
“@name, your feedback is incredible; thank you for sharing that with us! It’s wonderful that (product) has made such a difference for you.”
“Thank you so much for taking the time to leave us this amazing review, @name. We’re so lucky to have customers like you!”
“@name, your awesome review made our day! Thank you for taking the time to share it with us and the community.”
“We are incredibly grateful that you took the time out to leave us this great review, @name. Thanks for being such a fantastic customer!”
“@name, we are truly happy to know your experience was tremendously delightful. It’s something we’ve worked hard on and we’re pleased our efforts resonated with you.”
“We’re happy you had a fantastic time with us, @name! Thanks for your trust, we’re thankful for amazing customers like you. We hope to see you again soon!”
“@name, it’s always a pleasure seeing you. Thanks so much for your feedback and good vibes. We’re happy that you’re happy, and we’re looking forward to your next visit.
Hurry back!”
“We’re so glad you had a good experience, @name. We work really hard to provide the best service to our guests, so I’m happy to see that reflected on your last visit. I made sure that (employee name) got the recognition she deserved. She was really happy to see your review. – (Name)”
“Hi @name, we are thrilled to have you as part of the (Company) family! Thank you for leaving an amazing review. It means the world to us and to our entire team! We look forward to serving you again soon!”
“Hello @name, thank you for the wonderful review and for taking the time to share your feedback with (Company). Excellent customer service is our priority and we are happy that we met that mark! Customers like you make our job a pleasure.”
“Oh no! We’re so sorry to hear this but appreciate you letting us know. This is not the norm and we’re happy to help. Please contact our customer care team for assistance at (email).”
“@name, we’re so sorry to hear you were unsatisfied with your purchase. If you’re interested in some return/ exchange options, please give us a call at (number, 8 am – 11 pm, 7 days a week), and we’ll do our best to help.”
“@name, so sorry about that. We always hate it when that happens. Send us a DM with your confirmation code and we’ll send you credit for the non-working (item). ”
“@name, my apologies for the inconvenience! I just reached out to you via Facebook Messenger to discuss it further. Be sure to check your “Message Requests” folder. – (Name)”
“@name, sorry about your negative experience. We’re normally known for our exceptional attention to detail, and we regret that we missed the mark.”
“Hi @name, we apologize for your negative experience. We’d like to learn more about your specific situation and make things right. If you wouldn’t mind give us a call at (number), that would be greatly appreciated. We look forward to speaking with you and working towards earning back your business.”
“Hello @name, I’m sorry to hear about your disappointment with us, and I would like to personally assist you with making things right. Let’s get on a call and address this ASAP, we value your business. Please contact us at (phone) when convenient.”
“@name, thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear of your less than satisfactory experience and hope you will accept our sincerest apologies. Please give us a (call/email) to see how we can make things right.”
“I’m glad to know your (items) finally came through, @name, thank you for letting us know. I apologize for the painfully slow process it took to get them. We never intended for this to happen.”
“@name, I’m happy that we were able to help you resolve your problem. I’ll be sure to relay your message to (employee name). – (Name)”
“@name, I’m happy you’re pleased with the results and that we were able to sort this out. If there’s anything else we can do to help, please let us know. Best, (Name).”
“Thank you for giving us the opportunity to help out, we’re here if you ever need us again!”
“Hello @name, we haven’t heard back from you. Were you able to get the assistance needed? If you still need help, please provide the details previously requested. Thanks! – (Name)”
Ready to put your ticketing templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Định nghĩa về dịch vụ khách hàng tốt, các phương thức hay nhất cùng ví dụ
Khám phá định nghĩa và bí quyết của dịch vụ khách hàng tốt với LiveAgent. Tìm hiểu cách vượt mong đợi, nuôi dưỡng lòng trung thành và thúc đẩy đề xuất tích cực qua các ví dụ thực tế và mẹo hữu ích năm 2024. Nâng cao thương hiệu của bạn ngay hôm nay!
So sánh dịch vụ khách hàng và hỗ trợ khách hàng
Khám phá sự khác biệt giữa dịch vụ khách hàng và hỗ trợ khách hàng và vai trò quan trọng của mỗi loại. Tìm hiểu cách dịch vụ khách hàng cung cấp giá trị bổ sung, trong khi hỗ trợ khách hàng giải quyết vấn đề kỹ thuật. Tận dụng các bí quyết và công cụ cần thiết để xây dựng đội ngũ dịch vụ khách hàng hiệu quả. Ghé thăm trang để hiểu rõ và nâng cao trải nghiệm khách hàng của bạn!
Khám phá dịch vụ hỗ trợ khách hàng tối ưu với LiveAgent! Tìm hiểu sự khác biệt giữa dịch vụ khách hàng và hỗ trợ khách hàng, cùng những lợi ích thiết yếu từ việc cải thiện trải nghiệm khách hàng qua các kênh như email, điện thoại, và live chat. Bắt đầu dùng thử miễn phí để nâng cao sự hài lòng của khách hàng!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team