Các mẫu email follow-up bán hàng giúp tăng tỷ lệ chuyển đổi và doanh số. Sử dụng email cá nhân hóa, nhắc nhở thanh toán, và thông báo sự kiện để tiếp cận khách hàng tiềm năng hiệu quả. Tránh gửi quá nhiều email và thiếu tính cá nhân hóa.
Quên gửi email follow-up là một trong những sai lầm nghiêm trọng nhất mà các chuyên gia bán hàng và marketing mắc phải khi tiếp cận khách hàng tiềm năng. Họ thường chỉ tập trung vào giai đoạn đầu tiên và hoàn toàn bỏ bê những email follow-up. Có tới 70% email bán hàng không được follow-up, đây là một con số khổng lồ, mặc dù có đến 80% giao dịch yêu cầu ít nhất 5 email follow-up trước khi chốt xong giao dịch.
Việc liên hệ lại với các khách hàng tiềm năng sẽ giúp doanh nghiệp tăng tỷ lệ phản hồi và chốt được nhiều lần bán hàng hơn. Trên thực tế, email follow-up thường có tỷ lệ phản hồi cao hơn so với email ban đầu. Một nghiên cứu do Iko System thực hiện cho thấy rằng tỷ lệ phản hồi cho email đầu tiên là 18%, cho email thứ hai là 14%, cho email thứ tư là 13%, và cho email thứ sáu là 27%. Khi có trong tay các mẫu email follow-up phù hợp, đội ngũ bán hàng và marketing của bạn có thể giao tiếp nhất quán hơn với các khách hàng tiềm năng, từ đó sẽ cải thiện doanh số bán hàng trong dài hạn.
Mặc dù không có công thức chung nào cho số lượng và tần suất email follow-up mà bạn nên gửi (vì nó phụ thuộc rất nhiều vào loại tương tác mà bạn đã có với khách hàng tiềm năng của bạn trước đây), nhưng các nghiên cứu cho thấy rằng con số tối ưu là 2 hoặc 3 lần follow-up. Theo nguyên tắc chung, bạn nên đợi ít nhất hai ngày trước khi gửi email follow-up đầu tiên.
Theo thống kê, nếu bạn không nhận được phản hồi cho email đầu tiên, thì có khả năng 21% bạn sẽ nhận được phản hồi cho email thứ hai, và khả năng 25% bạn sẽ nhận được phản hồi sau một vài email follow-up. Bạn cũng có thể phải mất đến 5 email follow-up trở lên thì mới nhận được phản hồi từ khách hàng tiềm năng.
Tính cá nhân hóa là chìa khóa khi nói đến marketing qua email vì nó có thể giúp các email follow-up của bạn nổi bật. Các nghiên cứu cho thấy rằng những email có dòng tiêu đề được cá nhân hóa sẽ có tỷ lệ được mở cao hơn 26% so với những email không có tiêu đề cá nhân hóa, và doanh thu đến từ các email có tính cá nhân hóa sẽ cao hơn 5,7 lần.
Việc quyết định nội dung email follow-up những khách hàng tiềm năng vốn đã không trả lời email ban đầu của bạn là một việc rất khó khăn vì bạn cần phải tìm ra sự cân bằng giữa việc tăng thêm giá trị và tính tự đề cao/gây phiền nhiễu. Sau đây là 10 mẫu email follow-up bán hàng cơ bản cho các trường hợp sử dụng khác nhau để bạn sử dụng trước khi tạo mẫu email riêng của bạn.
Chúng tôi cũng đã bao gồm mẫu email chia tay trong trường hợp bạn không nhận được phản hồi từ khách hàng trong một thời gian.
I’ve noticed that you have read my last email and visited our website. I hope this isn’t an overstep, but I just wanted to make sure you found what you were looking for, and wanted to see if you had any questions.
As I stated in my previous email, I believe [Product] can help [their Company] to [your value proposition].
Please let me know when is a good time for you, so I can hop on a call and walk you through how companies like [customer 1] and [customer 2] have benefited from our tool.
If you are not the right person to discuss this with, who would you recommend I talk to?
I look forward to hearing back from you.
[YOUR SIGNATURE]
I know I’ve already shared some information about [product or service] with you a while ago, but I thought you might be interested to learn about a new deal [Company] is offering right now.
[Details of the deal]
This deal is currently available through [end date]. If you’d like to hear about this in more detail, please let me know. I would happily spend 15 mins telling you everything you need to know.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
The last time we discussed [value proposition] you suggested that it wasn’t the right time, asking me to connect some time around the end of the year.
So, should we pick up from where we left off? I’d be happy to do a quick review of our proposal on the phone and answer any pending questions.
Eager to hear back from you!
[YOUR SIGNATURE]
I left you a voicemail earlier today to schedule a time to demo [Product]. We’re excited to show you how we help our clients [achieve their goals].
I mentioned that I’d call again on [date and time], but feel free to reach me whenever works best for you at [phone number] or shoot me an email.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
It was great connecting with you at [event name]. I hope you got a ton of value from the sessions.
I wanted to follow up with you since you expressed interest in learning more about [product/ service/ company]. Would you be open to scheduling a quick call this week to discuss it further? I’d love to learn more about your company’s needs in this area and how we can help you achieve your goals.
Hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. It’s been a few months since you tried [Product], so I thought I’d check-in and see how things were going at [their Company].
I know that sometimes our trial users don’t end up signing up because the timing isn’t right for them, and many consider [Product] to be a better investment after they’ve grown.
I want to offer you another free 15-day trial with no strings attached. Simply click here to activate your extended trial now.
If you have any questions or need assistance, just hit ‘Reply’ and let me know – I’m always happy to help.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for your time yesterday and sharing more insights on what you are trying to achieve and the challenges you are facing. We understand the bigger picture and we’re happy that the demo gave you a better idea of how [Product] will help you reach your goals.
Ultimately, here are 3 main things [Product] will help you to accomplish:
[Feature #1]: Will allow you to [meet X goal]
[Feature #2]: Will help you [with Y challenge]
[Feature #3]: Will mitigate [Z issue]
As promised, I’ve attached additional information about [specific feature] that you asked about.
The next step is [action item]. Just let me know if you have any questions and I’d be more than happy to chat again. Also, feel free to give me a call at [number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
This is [your name] checking in about the guest post pitch I emailed a couple of weeks ago. I understand that you are having a busy week, so I thought I’d drop you a line and ask. Have you had a chance to look at it?
I’m excited to hear back from you! Let me know if you’d like me to add/remove something from the pitch.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I won’t take up too much of your time. If I don’t hear back from someone, I know it’s usually because they’re either busy, not interested, or missing my emails. Could you please hit a quick reply and let me know 1 / 2 / 3 so that I could update your file?
1 – Too busy right now, email me again in a month.
2 – Not interested, please leave me alone.
3 – Haven’t seen previous emails.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m going through my contacts and realized that I haven’t heard back from you about [product/ offer], which usually means one of two things: either the timing may not be right or you no longer have a need.
In either case, I don’t want to keep bothering you. Would it be alright if I closed your file with us? Otherwise, if you would still like to talk, let me know a good time.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I feel strongly that [their Company] could benefit from our [Product/ Service] but I’ve struggled to get a hold of you lately.
This can mean only one thing – your office has become subsumed by a zombie outbreak. Fret not – if you provide a number corresponding with the one of the below options (#1-4), I’ll know exactly how to respond:
1) There’s a zombie gnawing on my leg as I speak. Please send over anyone you know with zombie-killing experience.
2) No zombies on my side but I’m interested in chatting for 5 minutes at ___ (please let me know a date/time that works for you).
3) The timing isn’t great now but please reach back out in 3 weeks.
4) You irritate me more than zombies ever could. Please go away.
Looking forward to hearing from you, [Name],
[YOUR SIGNATURE]
Ready to test our sales follow up email templates?
Why not try them alongside our ticketing software? Take advantage of our free 130-day trial, no credit card required.
Mẫu email thu hút khách hàng trở lại
Khám phá mẫu email miễn phí từ LiveAgent để thu hút khách hàng trở lại, tăng hiệu quả tiếp thị và tiết kiệm chi phí. Tận dụng các mẫu email dễ tùy chỉnh để xây dựng chiến dịch hiệu quả, giữ chân khách hàng hiện tại với chi phí thấp hơn nhiều so với việc thu hút khách hàng mới. Truy cập ngay để tìm hiểu thêm!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team