Mẫu hướng dẫn liên hệ đầu với tổng đài, cung cấp lời khuyên và kịch bản cho nhân viên hỗ trợ, giúp giải quyết vấn đề hiệu quả và nâng cao trải nghiệm khách hàng. LiveAgent hỗ trợ quản lý phiếu, live chat, và tự động hóa dịch vụ.
Các trao đổi qua điện thoại vẫn là phương thức liên hệ quan trọng đối với công ty và khách hàng của họ. Đúng là các phương tiện giao tiếp khác như các ứng dụng nhắn tin, live chats, hoặc chatbots đang ngày càng trở nên phổ biến, tuy nhiên một cuộc gọi một cách truyền thống, đúng cách vẫn là một phương thức giao tiếp mà nhiều khách hàng sẽ lựa chọn để liên hệ với Nhân viên hỗ trợ của công ty bạn.
Nghiên cứu này chứng minh rằng 69% khách hàng ưu tiên được hỗ trợ qua điện thoại hơn là nhắn tin hoặc các kênh hỗ trợ “khác”. Và mặc dù một nghiên cứu khác cũng chỉ ra, 71% người trả lời khảo sát của họ tin rằng live chat sẽ trở nên phổ biến hơn email và điện thoại từ năm 2021, Tổng Đài Cuộc Gọi vẫn là một Bộ phận dịch vụ không thể thiếu cho trung tâm hỗ trợ khách hàng và dịch vụ khách hàng.
LiveAgent kết hợpquản lý phiếu, live chat xuất sắc và tự động hóa cho phép chúng tôi cung cấp hỗ trợ xuất sắc cho .
Chúng tôi đã tập hợp các mẫu nội dung cho các cuộc gọi lần đầu được nối máy đến Tổng Đài Cuộc Gọi, nhắm giúp bạn cung cấp trải nghiệp tốt nhất qua điện thoại cho khách hàng của mình. Bạn có thể tự nhiên sao chép và sử dụng chúng nguyên mẫu, hoặc chỉnh sửa chúng theo nhu cầu của bạn và tận dụng chúng trên nhiều định dạng.
If the customer reports an issue or a problem:
I’m really sorry to hear that. I can only imagine how frustrating it must be. Could you give me some more details so that I can help you more effectively?
[Customer agrees].
Perfect, please be so kind as to answer the following questions. Sorry for bothering you, but I really need to know a little more in order to help you. [A list of a few questions that will help the agent support the customer better].
[Customer answers questions].
Great, thank you! I’ve noted everything down, thank you for your patience. It seems that we are able to resolve this issue right away. Do you have two more minutes to stay on the line with me so that we can find a solution to your problem together?
[Customer agrees]
[Agent continues the conversation and aims to resolve the problem in a few minutes].
If the customer reports an issue or a problem:
Oh, I’m really sorry that you’ve experienced such issues with our [product/service]. Please give me your full name and [order number/account login/customer number] so that I can find your information in our system and start dealing with that issue.
[Customer provides details]
Okay, I’ve logged in to our system, and I can see that [describe the current status of an order/possible product flaw/potential cause of an issue with a service]. Is that right?
[Customer confirms or declines].
Thank you for this information. It seems that we won’t be able to solve this issue during our conversation, so I’ve just created a problem report and our system will assign a unique number to your issue. Is that okay?
[Customer confirms]
In the next few minutes, you’ll receive an email confirmation with your ticket number. You can check the status of your request by clicking on the link included in the email. It may take us up to [1/2/5…] days to resolve your issue. We will contact you via [phone/email/messaging app] to inform you once the problem has been addressed. Would that work for you?
[If the customer confirms] Thank you for getting in touch with us. We’ll do our best to resolve this issue as fast as possible.
[If the customer declines] If this doesn’t work for you, please tell me what would be the best outcome for you or how long are you willing to wait for us to deal with the problem.
[Conversation continues until the agent finds the most satisfactory solution].
If the customer reports an issue or a problem:
I can only imagine how frustrating [the situation described by the customer] must be for you. I promise I’ll do my best to find the right solution for you as quickly as possible. What’s your name?
[The customer says their name].
[Customer’s name], please describe your problem thoroughly by answering a few questions. This information will be really helpful [list of questions].
Okay, [customer’s name]. It seems that I need to involve our tech team to help you with the [issue/problem/technical flaw]. Usually, it takes up to [3/5/7] days to address such problems. Let me create a ticket for our technical support. You can check the status of your report by logging into our dashboard. Do you know how to do that?
[If the customer says “yes”, the agent can continue. If the customer says “no”, the agent should explain how to log in to the dashboard].
So, as I said, our tech team will take care of your request, and you can follow the progress in our dashboard. When this problem is dealt with, we will also send you an email or call you. Which communication channel works better for you?
[Customer chooses the channel]
That’s great. Thank you for reaching out, and let’s stay in touch. Is there anything else I can help you with?
[If the customer says “no”, the agent can finish the conversation. If the customer says “yes”, the agent should talk with them to get more details].
Once again, thank you for contacting us. And remember, if you have any other requests, don’t hesitate to contact us.
Ready to put ou first contact call center templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Mẫu các Biểu Mẫu Yêu Cầu Help Desk
Khám phá Mẫu Biểu Mẫu Yêu Cầu Help Desk từ LiveAgent, giải pháp tối ưu cho hỗ trợ khách hàng đa kênh. Tăng cường hiệu suất nhân viên, thu thập thông tin giá trị và tiết kiệm chi phí dịch vụ khách hàng. Tìm hiểu thêm và bắt đầu dùng thử miễn phí ngay hôm nay!
Phản hồi với khách hàng giận dữ
Khám phá cách phản hồi hiệu quả với khách hàng giận dữ để cải thiện dịch vụ và gia tăng sự hài lòng thông qua kiến thức và công cụ từ LiveAgent. Truy cập ngay để tìm hiểu các mẫu email hữu ích và kỹ thuật xử lý khiếu nại chuyên nghiệp!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.