Bài viết hướng dẫn cách kết thúc cuộc trò chuyện khách hàng một cách chuyên nghiệp và lịch sự, cung cấp các mẫu cho từng kênh giao tiếp như điện thoại, email, và mạng xã hội. Kết thúc lịch sự giúp tạo ấn tượng tốt và trải nghiệm tích cực.
Khi giao tiếp với khách hàng, khách hàng hoặc khách hàng tiềm năng, hãy tìm cách phù hợp để kết thúc email và việc kết thúc một cuộc trò chuyện cũng quan trọng như một lời mở đầu thích hợp. Trên thực tế, kể cả khi cuộc trò chuyện có khởi đầu khó chịu thì khi kết thúc tương tác một cách chuyên nghiệp, lịch sự và tôn trọng, nó có thể thực sự thay đổi tình hình thành một trải nghiệm dịch vụ khách hàng tích cực và để lại cho khách hàng ấn tượng tốt đẹp sau cùng.
Theo khảo sát của American Express, 68% người tiêu dùng tin rằng một nhân viên dịch vụ khách hàng thân thiện là nhân tố then chốt cho những trải nghiệm dịch vụ tích cực. Dưới đây là một số ví dụ đã được thử nghiệm và có hiệu quả giúp bạn kết thúc cuộc trò chuyện với khách hàng theo cách chuyên nghiệp trên các kênh hỗ trợ khác nhau để đảm bảo khách hàng luôn có trải nghiệm thú vị bất cứ khi nào họ tương tác với bạn.
“Thanks for calling and if you have any additional questions, please call us again.”
“Thanks for calling [COMPANY NAME]. Have a good day.”
“You’ve been speaking with [ADVISOR NAME] today. Thank you for contacting [COMPANY NAME]. Have a great day.”
“Apologies once again for any inconvenience caused. Thank you for your call.”
“Thank you for calling. I enjoyed talking with you today.”
“If any other questions arise, please feel free to contact us at any time. Thanks so much for calling. Goodbye.”
“Thank you very much for you time, [CUSTOMER NAME], and thanks for calling [COMPANY NAME]. We look forward to working with you in the future. Have a great day!”
“Thank you for calling [CUSTOMER NAME], your feedback is extremely valuable to us. Please don’t hesitate to call us again if you have any questions.”
“It’s great that we have answered your questions today. Thanks for calling [COMPANY NAME]. Have a wonderful day.”
“I’m very pleased that we’ve been able to help you today [CUSTOMER NAME], please call again if you need help.”
“If you have any other questions, please let me know. Looking forward to hearing back from you.”
“In the meantime, let me know if you have any more questions, comments, or concerns. I’ll be happy to assist you.”
“I hope this helps. Drop me a line if you have any further questions. Feel free to hit us up on Facebook [link] or Twitter [link] if you want a fast response, too.”
“And of course, I’m always here to answer any questions you may have. If I can help in any way, don’t hesitate to fire off an email.”
“If you’re interested in learning more about our product, please feel free to contact me or anyone else on our support team at any time. We’re always here to help.”
“Thanks for your time, and give me a call or shoot me an email if you have any questions about the tool.”
“Please feel welcome to contact our support team at [phone number], or reply to this message and we’d be more than happy to help.”
“As a reminder, here’s a [link] to our Knowledge Base where you can find more information about our product and company at any time.”
“We sincerely appreciate your understanding in this matter. Please feel free to reach out to me with any questions you may have.”
“I apologize again for the inconvenience. I have relayed this feedback to the rest of my team and can assure you that this mistake won’t happen in the future.”
“I understand that this was not the answer you were expecting. But I will do my best to get it fixed as soon as possible and I’ll be sure to keep you updated.”
“Let me know if this solution works for you. And as always, if there’s anything else I can help you with, don’t hesitate to reach out.”
“Thanks again for bringing this issue to our attention. I will update you on the progress within one week.”
“I hope we’ll stay in touch and get to work together again in the future. Please don’t hesitate to provide feedback and suggestions to help us improve, even from afar.”
“Meanwhile, here are some actions you can take that may resolve the issue: […]. If these don’t work, I’ll get back to you within one business day with an alternative solution.”
“I’m glad I was able to get that sorted out for you. Before you go, is there anything else I can assist you with today?”
“Happy I could help ☺ Wish you a good day!”
“Thank you for chatting with us today. Have a nice day. Goodbye.”
“Thank you for contacting our chat support. I am now closing this chat. If you have any more issues, please don’t hesitate to let us know. Have a great day!”
“Thanks for using our live help service, and please feel free to contact us again if you need any further assistance. Goodbye!”
“Thank you for visiting! We hope to see you again!”
“Thanks for stopping by, we hope to hear from you again!”
“My colleague [AGENT NAME] from tech support department will be able to answer your question. I will invite him to our chat room now, one moment, please.”
“Unfortunately, I’m not equipped to help you with that issue but I can transfer you to my colleague specialized for handling this type of request. Would you like that?”
“Please hold on, I’ll connect you with [AGENT NAME] from [DEPARTMENT] in no time.”
“Would you please hold for a moment? I’m transferring you to the right person.”
“[CUSTOMER NAME], it seems that you’re no longer responding. I will have to close the chat for now. If you still need my help, you can request a chat again. Thanks for stopping by.”
“It’s been a while since your last response. I will have to close our chat. If you need any further help, we’re at your service. Have a good day!”
“As it seems like you’re no longer responding, I’ll end this chat session. If you still need any assistance, feel free to request a new session. Thanks for reaching out to us.”
“If any more problems arise and you can’t access our chat line, please feel free to email us at [email address] or call our customer service line at [phone number].”
“Let us look into that for you. We will reply shortly.”
“Thanks for giving us the opportunity to help out, we’re here if you ever need us again!”
“We’ll follow up to your DM as soon as it gets resolved.”
“Hope that helps, have a wonderful day!”
“Are there any other questions I may help you with?”
“Let us know how else we can help you.”
“Thank you. Great that I could be of help.”
“Thanks for the shout out – I’ll get someone from tech support to look into it immediately!”
“We’ll do all we can to get it fixed asap!”
“Happy to help! Give us a shout if you need anything else.”
Ready to put our templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Yêu cầu khách hàng gửi lời chứng thực
Khám phá cách yêu cầu khách hàng gửi lời chứng thực để tăng uy tín và doanh số bán hàng. Tìm hiểu những mẫu email hiệu quả giúp bạn thu thập phản hồi khách hàng dễ dàng và tạo dựng niềm tin với khách hàng mới. Ghé thăm ngay để cải thiện chiến lược marketing của bạn!
Tổng Đài Cuộc Gọi: Mẫu Nội Dung Kết Thúc/Tạm Dừng Một Cuộc Gọi
Khám phá các mẫu nội dung kết thúc và tạm dừng cuộc gọi của LiveAgent để duy trì sự hài lòng và lòng trung thành của khách hàng. Tìm hiểu cách kết thúc cuộc trò chuyện một cách tích cực và hiệu quả!
Khám phá cách "Chuyển hướng yêu cầu hỗ trợ" với LiveAgent giúp giảm thiểu số lượng yêu cầu đến đội ngũ dịch vụ khách hàng bằng cách sử dụng Cổng thông tin Khách hàng và Cơ sở Tri thức. Tăng tỷ lệ tự phục vụ và giải quyết thắc mắc nhanh chóng, hiệu quả ngay cả khi không có đại diện trực tuyến. Bắt đầu dùng thử miễn phí để tối ưu hóa dịch vụ khách hàng của bạn.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team