Trang LiveAgent cung cấp mẫu email hủy đăng ký bằng tiếng Việt để giảm tỷ lệ khách hàng rời bỏ dịch vụ. Các mẫu này nhẹ nhàng nhưng tạo cảm giác tiêu cực khi ngừng sử dụng sản phẩm, kèm theo hướng dẫn thực hành tốt nhất cho email hủy.
Việc hủy đăng ký là không thể tránh khỏi trong các doanh nghiệp SaaS. Ngay cả những khách hàng lâu dài, trung thành nhất người mà bạn nghĩ sẽ gắn bó mãi mãi cũng có thể đột nhiên hủy gói thuê bao của họ. Có thể họ không đạt được kết quả như mong đợi vì họ chưa nhận được sự chăm sóc đủ để đạt được toàn bộ ROI của sản phẩm của bạn. Họ có thể đã tìm ra giải pháp tốt hơn (với nhiều tính năng hơn và giá cả phải chăng hơn), hoặc đơn giản là họ không cần sản phẩm hoặc dịch vụ của bạn nữa. Dù thế nào đi nữa, việc hủy đăng ký không phải lúc nào cũng có nghĩa là bạn sẽ kết thúc mối quan hệ với khách hàng.
Cách bạn quản lý việc hủy đăng ký tạo ra sự khác biệt và bắt đầu với email hủy đăng ký của bạn – loại email giao dịch được kích hoạt khi người dùng hủy gói thuê bao trả phí của họ. Giống như email thu hút khách hàng, email hủy đăng ký đóng một vai trò thiết yếu trong việc giữ chân khách hàng. Thường có cơ hội để kết nối lại với khách hàng đã rời đi và thuyết phục lại họ. Đó là lý do email hủy đăng ký của bạn không chỉ đơn giản là nói “tạm biệt” – chúng phải được thiết kế để để lại ấn tượng tích cực và giảm tỷ lệ khách hàng rời đi. Dưới đây là một số mẹo thiết yếu để tạo email hủy đăng ký, bao gồm các mẫu email hủy đăng ký được tạo sẵn mà bạn có thể tùy chỉnh và sử dụng.
Email hủy đăng ký đã được chứng minh là hiệu quả hơn nếu chúng ngắn gọn và dễ hiểu. Chỉ có bốn điểm chính mà bạn nên đưa vào email của mình:
Tìm hiểu lý do khách hàng hủy đăng ký và điều làm bạn thất bại, điều này có thể rất khó khăn, nhưng chắc chắn vẫn có giá trị đối với doanh nghiệp của bạn. Theo dõi các lý do đằng sau việc hủy đăng ký luôn mang lại một cơ hội lớn để tận dụng ý kiến phản hồi của khách hàng, cải thiện dịch vụ của bạn cho khách hàng trong tương lai và giảm tỷ lệ khách hàng rời đi.
Mặc dù thông báo hủy đăng ký thường phải ngắn gọn nhưng không có nghĩa là chúng phải trang trọng và lạnh lùng quá mức. Nhấn mạnh rằng không có cảm giác tiêu cực nào bằng cách nói các câu như “Chúng tôi rất muốn bạn ở lại, nhưng chúng tôi hiểu rằng việc hủy đăng ký vẫn có thể xảy ra” có thể làm cho email của bạn được cá nhân hóa và gần gũi hơn mặc dù đó là một tin nhắn tự động.
Design your own cancellation templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hi [Name],
Thanks for being part of the [Brand] community. As requested, your subscription has been successfully canceled, and your card will no longer be charged.
We’d love to hear about your experience and how you think we can improve [Product/ Service] for other members (and you, if you decide to come back!)
Take the Survey
Just a heads up – you’ll still have access to [your account/ data/ message history/ free features], etc. If you decide you’d like to continue [using Product/ Service], you can resume your membership at any time.
We hope to see you around!
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
I noticed you canceled your [Product/ Service] account. No worries!
Did you expect something different, or was it missing something you needed? Your feedback helps us improve [Product/ Service], so it would be great to hear from you.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hello [Name],
We successfully canceled your subscription for [Product/ Service].
We’re sorry to see you go! To help us improve our [product/ service], we would appreciate it if you took a moment to fill out this quick survey.
What was the reason for the cancelation? (Select up to 3 reasons):
It was not effective, and I didn’t achieve the results I wanted
It doesn’t integrate with our other tools or systems
It lacks key features or functionality
It was difficult to use
It’s too expensive
Customer support was unsatisfactory
This was a test account
My organization closed
Other
If you don’t mind sharing, which [tool/ platform/ software] will you use now?
What can we do to improve?
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We’re sorry you had to cancel your [Product/ Service] subscription. Can we ask why you’re leaving? Your answer will help us make [Product/ Service] better for everyone.
Technical issues
Missing key features I need
Not sure how to use the tool
Too expensive
Switching to another product
Shutting down the company
Other (please explain below)
Appreciate your help and honest feedback!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
You’ve recently canceled your [Product/ Service] account and mentioned it was because of technical issues.
We’re really sorry about that. We do our best to make sure our service is accessible and reliable, but sometimes things fall through the cracks.
If you wouldn’t mind letting us know, we’d love to hear more about what technical issues you had so we can get to the bottom of it and make sure it doesn’t happen again.
Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
Your [Product] Premium subscription has been canceled and will end on [date]. Until then, you will still have access to your Premium features.
When your subscription expires, you will still be able to [use free features]. You can come back and enjoy [Product] Premium anytime by re-subscribing. We’ll always be here if you need any help.
Thanks for being a customer,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thank you for being a part of the [Membership name]. As you requested, we’ve canceled your membership effective [date].
We’d love to have you back, but we completely understand that this may not be the best option for you right now. If you ever change your mind, made this request in error, you can restart your membership anytime to enjoy [key membership benefits].
Restart Membership
If there’s anything we can do to help, please let us know. Visit our Help Center for more info or reach out to our support team.
Best of luck!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
It looks like you haven’t signed in to your account for a while. [Product/ Service] accounts are automatically deactivated after [number] days of inactivity. Your account will be deactivated in [number] days.
Thank you for trying [Product/ Service]. We’d love you to stick around, but we completely understand that [Product/ Service] isn’t for everyone.
Let us know if you have any questions or need help keeping your account.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Something went wrong, and we were unable to process the charges on your credit card ending in [last four digits]. Unfortunately, we had to cancel your [Product/ Service] subscription.
But don’t worry, we understand that sometimes these things happen. You can always reactivate your [Product/ Service] subscription at any time.
Reactivate [Product/ Service] Account
If you have any questions or issues, don’t hesitate to reach out, we’re just an email away.
Hope to see you back soon.
[YOUR SIGNATURE]
Are you tired of dealing with cancellation requests and unhappy customers?
LiveAgent's cancellation email templates are designed to help you handle cancellations with ease and professionalism, while also minimizing any negative impact on your business.
How your brand responds to customers who canceled their subscription, premium account, or membership has a significant impact on whether or not they eventually churn. Well-crafted cancelation messages can be used to win back disengaged customers, mend customer relationships that might otherwise be lost, improve retention, and minimize the number of churned customers.
Asking customers why they canceled their subscription in the first place can give you a deeper understanding of their needs and expectations and, ultimately, valuable insights that can help you improve your product, strategy, and brand. If you find out most customers who churn require particular features your product lacks, it might make sense to reconsider your functionality and make improvements.
Following up with customers who canceled personally adds a more human touch to your message and builds more trust. While it’s not always possible to send personalized messages every time, it may be reasonable with your most loyal and high-spending customers. Instead of sending a generic, one-size-fits-all cancelation message, consider following up with your long-term, high-value clients personally – it might increase your chances of re-engaging them and winning back their loyalty.
Mẫu email phản hồi yêu cầu hoàn tiền
Khám phá mẫu email phản hồi yêu cầu hoàn tiền để nâng cao sự hài lòng của khách hàng và tính chuyên nghiệp của doanh nghiệp. LiveAgent cung cấp các mẫu miễn phí, dễ sử dụng để xử lý hoàn tiền hiệu quả, duy trì niềm tin khách hàng và cải thiện dịch vụ khách hàng của bạn. Truy cập ngay để tìm hiểu cách xử lý yêu cầu hoàn tiền một cách chuyên nghiệp!
Mẫu các Biểu Mẫu Yêu Cầu Help Desk
Khám phá Mẫu Biểu Mẫu Yêu Cầu Help Desk từ LiveAgent, giải pháp tối ưu cho hỗ trợ khách hàng đa kênh. Tăng cường hiệu suất nhân viên, thu thập thông tin giá trị và tiết kiệm chi phí dịch vụ khách hàng. Tìm hiểu thêm và bắt đầu dùng thử miễn phí ngay hôm nay!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team