Cung cấp 10 mẫu email nhắc khách hàng về giỏ hàng bị bỏ qua cùng lời kêu gọi hành động rõ ràng, giúp tăng tỷ lệ chuyển đổi và phát triển doanh nghiệp. Đồng thời, cung cấp lời khuyên để tránh email quá khô khan hay gượng ép.
Giỏ hàng bị bỏ qua luôn là một trong những thách thức lớn nhất mà các nhà bán lẻ trực tuyến phải đối mặt. Trên thực tế, Statista đã tiết lộ rằng tỷ lệ bỏ qua giỏ hàng toàn cầu là 69,57% vào năm 2019. Tỷ lệ từ bỏ giỏ hàng cao như vậy đồng nghĩa với việc nhiều doanh nghiệp có khả năng bị mất doanh thu.
Mặc dù không thể loại bỏ hoàn toàn việc bỏ qua giỏ hàng, nhưng bạn có thể giảm thiểu nó bằng một số chiến thuật và chiến lược chính như làm cho quá trình thanh toán dễ dàng nhất có thể, cung cấp tính năng hỗ trợ chat trực tiếp chủ động trên trang thanh toán của bạn, và gửi email về giỏ hàng bị bỏ qua cho những khách hàng đang gặp khó khăn trong việc hoàn thành quá trình thanh toán.
Email về giỏ hàng bị bỏ qua là một trong những email hiệu quả nhất, tạo doanh thu mà các nhà tiếp thị có thể gửi cho khách hàng tiềm năng của họ. Theo Moosend, có 45% trong số tất cả các email từ bỏ giỏ hàng sẽ được mở, 21% trong số tất cả các email từ bỏ giỏ hàng sẽ được nhấp, và 50% số nhấp chuột đó dẫn đến việc mua hàng được khôi phục. Điều này có nghĩa là bạn có thể thu hút lại khoảng 11% người mua hàng bằng cách nhắc họ về những chiếc giỏ hàng đã bị họ bỏ qua.
Việc viết một email nhắc khách hàng về giỏ hàng bị bỏ qua để thu hút sự chú ý của khách hàng và tăng tỷ lệ chuyển đổi là một việc khá khó khăn. Sau đây là 10 mẫu email cơ bản để nhắc khách hàng về giỏ hàng bị bỏ qua mà bạn có thể sử dụng trong các chiến dịch marketing qua email để cải thiện tỷ lệ bỏ qua giỏ hàng và giành lại khách hàng.
I noticed that you added some [Brand] items to your cart but have yet to check out.
I just wanted to make sure all your questions are answered, and that you’re not having any problems with the checkout process.
I’m committed to doing everything I can to help you out. If you’re having trouble placing your order online or have any questions, simply reply to this email. Otherwise, you can finish your check out here:
RETURN TO BASKET
I look forward to hearing from you.
[YOUR SIGNATURE]
Did you know that you’re eligible for free shipping?
Not everyone gets this offer. Lucky you! Simply use this code [code number] at checkout and get your package delivered free of charge.
[cart details]
FINISH CHECKING OUT
Trouble checking out? We’re here to help! For any questions, just email us at [email address] or call us at [phone number] Monday through Friday 8 am – 6 pm EST.
We noticed that you left some great stuff in your cart. To make it worth your while, here’s a 10% discount off of your entire purchase if you complete your order in the next 24 hours.
Just enter this code [coupon code] at checkout! But hurry as this code will expire shortly …
TAKE ME BACK TO MY CART
Here’s a reminder of what you added to your cart:
[cart details]
Issues? Just call us at [phone number] or drop us an email at [email address].
[YOUR SIGNATURE]
Did you leave something behind?
Oh yes, you did. A bunch of your favorites from your wishlist are still waiting in your cart.
Now is your chance to complete the order — the clock is ticking and we can’t hold them for you any longer. The demand is simply too high.
[countdown timer]
[cart details]
RESTORE MY CART
Don’t miss this opportunity.
What happened? You almost ordered:
[cart details]
We’ve got a special deal for you! Use discount code [code number] when you checkout and save 10% on your order. The deal is available to you for the next 48 hours. Click this link to head back to your cart and grab your discount:
BACK TO [NAME’S] CART
P.S. If the discount coupon doesn’t work, simply notify us by responding to this email. We will resolve it.
It’s been a while since you left your shopping bag. Come back and show it some love. A simple click will do, and it’s all yours.
[cart details]
GET MY BAG
Here are some recommendations. Just for you.
[personalized product recommendations]
Having trouble checking out? Email us at [email address] or give us a call at [phone number].
Your shopping cart is about to expire. Still thinking about purchasing these items?
[Cart details]
RETURN TO CHECKOUT
If you still can’t decide, check out some reviews from recent purchasers:
[Review 1]
[Review 2]
[Review 3]
[More reviews]
Questions? Concerns? Please don’t hesitate to contact us!
Heads up! To make your life easier we’ve saved the items that you recently put in your cart. Hurry back before they sell out! (Side note: shipping and returns are always free, so there’s no harm in just going for it.)
Here’s what you picked:
[cart details]
VIEW MY CART
If you’re on the fence or have any questions, call us at [phone number] or email us at [email address] – we’re around 24 hours, 7 days a week.
P.S. Take a peek at WHAT’S NEW THIS WEEK at [www.companywebsite.com]
This is [Name] from [Company]. How’s it going?
I saw you left some products in your cart but didn’t put the order through. Did you need any assistance?
By the way, I really like [item/ items a customer picked], great choice!
If you need anything – let me know, I’m happy to help. Just shoot me an email. You can return to your cart by clicking the button below:
RETURN TO MY CART
I hope this helps.
[YOUR SIGNATURE]
Looks like you left some [items] in your shopping cart on our site. Please, allow me to transport you back to your shopping cart. Free of charge.
Feel free to click literally any link in this email. They all go back to your shopping cart.
TELEPORT TO YOUR CART
If you have any questions or need a hand, just reply to this email and a customer service Ninja will help you out.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Chỉ có một câu trả lời cho câu hỏi này và câu trả lời là có! Theo dữ liệu về việc bỏ qua giỏ hàng, các thương hiệu thương mại điện tử đang mất 18 tỷ đô la doanh thu hàng năm vì khách hàng tiềm năng rời khỏi cửa hàng mà không hoàn thành đơn đặt hàng (nguồn). Ngoài việc giảm tỷ lệ bỏ qua giỏ hàng, bạn cũng nên tập trung vào việc tạo và thực hiện một chiến lược kỹ lưỡng về việc bỏ qua giỏ hàng của khách hàng.
Con số này có thể khiến bạn ngạc nhiên, nhưng tỷ lệ bỏ qua giỏ hàng trung bình trên tất cả các ngành là gần 70%. Cứ 10 khách hàng tiềm năng thì có 7 người không hoàn tất quá trình mua hàng (nguồn). Điều này không có nghĩa là bạn cần đạt được con số tiêu chuẩn đó, mà bạn có thể yên tâm rằng đó là một thách thức bình thường mà mọi doanh nghiệp thương mại điện tử đều phải đối mặt.
Hãy gửi một email nhắc nhở khách hàng tiềm năng về các mặt hàng trong giỏ hàng của họ, nhưng bạn đừng quá đề cao bản thân hoặc spam khách hàng. Chắc chắn là bạn sẽ không muốn bất kỳ địa chỉ liên hệ nào của khách hàng hủy đăng ký tham gia hoạt động truyền thông marketing của bạn chỉ vì bạn quá tự đề cao bản thân hoặc làm phiền họ.
Free 14-day trial with no credit card input?
That's right! Save our abandoned cart email templates and start sending them out directly from LiveAgent. Find out just how easy it is today!
Mẫu email thu hút khách hàng trở lại
Khám phá mẫu email miễn phí từ LiveAgent để thu hút khách hàng trở lại, tăng hiệu quả tiếp thị và tiết kiệm chi phí. Tận dụng các mẫu email dễ tùy chỉnh để xây dựng chiến dịch hiệu quả, giữ chân khách hàng hiện tại với chi phí thấp hơn nhiều so với việc thu hút khách hàng mới. Truy cập ngay để tìm hiểu thêm!
Khám phá Mẫu Email Nhắc Nhở của LiveAgent, công cụ giúp tăng tỷ lệ mở và cải thiện chiến lược Email marketing. Với các mẫu đa dạng, bạn có thể tối ưu hóa tương tác, thu hút khách hàng mới và gia tăng doanh thu. Tìm hiểu cách gửi email đúng thời điểm để tối đa hóa tỷ lệ chuyển đổi và nhấp chuột. Truy cập ngay để sao chép và dán miễn phí, cải thiện hiệu quả chiến dịch marketing của bạn!
Mẫu email tương tác thu hút lại khách hàng
Khám phá các mẫu email tương tác để thu hút lại khách hàng và tăng doanh số một cách hiệu quả. Tìm hiểu cách giữ chân khách hàng, cải thiện thông điệp tiếp thị và tận dụng chương trình khách hàng thân thiết. Bắt đầu chiến dịch của bạn ngay hôm nay với LiveAgent!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team