Mẫu email cung cấp thông tin giúp thông báo thay đổi trong công ty, sản phẩm mới và sự kiện quan trọng. Trang cung cấp các mẫu email và lưu ý để viết email hiệu quả cho khách hàng và nhân viên.
Có nhiều lý do bắt buộc doanh nghiệp phải gửi email cho khách hàng hoặc người dùng nhằm mục đích cung cấp thông tin chứ không vì mục đích quảng cáo. Ví dụ phổ biến nhất của email cung cấp thông tin (informational emails) chính là các email đưa tin ngắn gọn về những thay đổi trong định hướng hoạt động hay quản lý của doanh nghiệp trong tương lai …
Email cung cấp thông tin cũng có thể là các cập nhật tin tức về các sửa đổi của các điều khoản và điều kiện (terms & conditions) hoặc các thỏa thuận pháp lý cũng như các tuyên bố của doanh nghiệp thông báo cho người theo dõi (subscriber) về những tiến triển trong lĩnh vực hoạt động hay các sự kiện toàn cầu. Những loại tin nhắn này đặc biệt phổ biến trong vài năm qua, với Quy định chung về bảo vệ dữ liệu (GDPR) của Liên minh Châu Âu dẫn đến hiện tượng có vô số email thông báo các thay đổi trong chính sách bảo mật thông tin được gửi đến cho khách hàng và người dùng. Gần đây hơn, đại dịch Coronavirus đã buộc nhiều thương hiệu phải liên tục cập nhật thông tin cho khách hàng qua email về hoạt động của họ trong tình hình dịch bệnh hiện nay.
Bên cạnh đó, còn có một số loại email thông tin ở dạng khảo sát gửi cho khách hàng mời họ tham gia trả lời câu hỏi hoặc một lời mời thông báo về một sự kiện của công ty sẽ diễn ra trong tương lai gần. Đổi lại, người gửi hy vọng sẽ nhận được phản hồi về sản phẩm/dịch vụ, hoặc câu trả lời xác nhận tham dự của người nhận.
Cuối cùng là loại email thu hút khách hàng mới (acquisition email) thông báo cho người dùng rằng họ đã đăng ký tài khoản hoặc đăng ký nhận bản tin thành công. Email tương tác lại (win-back email) nhằm thông báo cho khách hàng hiện tại biết là họ đã không có bất kì hoạt động mua sắm nào trong thời gian qua và dữ liệu tài khoản của họ sẽ có thể bị chuyển về chế độ inactive (không hoạt động). Hai loại email thông báo này mang tính thúc đẩy người nhận phải hành động hơn so với những loại email khác đã được đề cập vì chúng thường có nội dung kêu gọi hành động (Calls to action) hoặc có kèm thông tin giảm giá như một phần thưởng dành cho người nhận.
Email cung cấp thông tin cho phép bạn tiếp cận và thông tin cho khách hàng tiềm năng cũng như hiện tại về những tin tức cần thiết hoặc bạn cho là hữu ích với khách hàng. Trong bài viết này, chúng tôi đã thu thập rất nhiều mẫu email thông báo với các dòng tiêu đề thu hút cho bạn tham khảo.
Có một số tình huống nhất định đòi hỏi doanh nghiệp cần phải thông tin cho khách hàng của mình (chẳng hạn như COVID-19). Trong thời gian này, điều quan trọng là bạn phải cho khách hàng và nhân viên của mình biết được đường hướng hoạt động của doanh nghiệp sẽ như thế nào cũng như có bất kỳ thay đổi nào không. Những email này không chứa đựng bất kỳ loại thông tin marketing nào mà chỉ nhằm mục đích trấn an khách hàng/người dùng, ví dụ như thông tin về dữ liệu, đơn hàng hoặc đăng ký dịch vụ (subscription) của họ đều an toàn. Mục đích của những email này chỉ đơn giản là chúc cho khách hàng của bạn những điều tốt đẹp nhất, mà không hề có bất kỳ hình thức quảng cáo nào. Nói tóm lại thì những email thông tin này để nhằm duy trì mối quan hệ tốt đẹp với khách hàng qua việc thông báo cung cấp thông tin hữu ích được cho là cần thiết.
Một loại email cung cấp thông tin khác thì chủ yếu đưa tin tức cụ thể về doanh nghiệp. Những email này có thể bao gồm thông tin cập nhật về chính sách, cấu trúc doanh nghiệp hoặc thay đổi trong phương hướng hoạt động. Những cách tiếp cận mới này có thể xuất phát từ các phản hồi, của khách hàng, đây là lý do vì sao khách hàng của bạn nên được thông báo trực tiếp cũng như lời cảm ơn những ý kiến đóng góp của họ qua tin nhắn cá nhân của bạn. Điều này giúp xây dựng lòng trung thành và sự tin tưởng của khách hàng – thể hiện cho khách hàng thấy được ý kiến của họ được bạn đánh giá cao.
Email template là một mẫu email soạn sẵn, cho phép bạn tùy chỉnh nội dung của riêng mình (thay thế nội dung theo ý bạn). Email template cho phép bạn soạn thảo email dễ dàng – chỉ cần chèn hình ảnh hoặc nội dung khác vào và chỉnh sửa hình thức cho phù hợp với các yếu tố thương hiệu của bạn.
Email cung cấp thông tin hàm chứa ý nghĩa “thông tin” vì chính tên gọi và mục đích của nó. Mục đích chính của loại email này là để thông tin cho người nhận về một hoạt động cụ thể nào đó, mặc dù sáng tạo luôn là một điều tốt nhưng bạn không nên để nội dung email quá bí ẩn hoặc không rõ ràng. Thời gian là tiền bạc, không chỉ với bạn mà còn với cả người nhận email.
Nếu bạn định sẵn quy tắc viết email của riêng mình thì đừng nên thay đổi đột ngột. Người nhận có thể đã quen thuộc với cách trình bày email của bạn như dòng tiêu đề, bố cục hoặc thậm chí là thời điểm bạn gửi email. Hãy đảm bảo khách hàng sẽ không nhầm email của bạn với những tổ chức khác. Ngoài ra, bạn chỉ nên gửi email cho khách hàng khi thực sự cần thiết – đừng lạm dụng và tránh làm xáo trộn hộp thư của người nhận với rất nhiều email được gửi từ bạn trừ khi đó là việc thực sự cần thiết.
Bàn về bố cục email: hãy đảm bảo email của bạn được trình bày đẹp mắt. Nhiều người nhận sẽ không đọc hết toàn bộ nội dung email – họ sẽ xem qua trước nội dung theo dòng tiêu đề, câu in đậm hoặc chấm đầu dòng. Bố cục email của bạn phải thật nổi bật, đi thẳng vào vấn đề và có giọng văn phù hợp. Ví dụ: nếu có nội dung gì trong email thông báo gây khó chịu cho người nhận, sẽ không phải là ý hay nếu bạn lạm dụng biểu tượng cảm xúc hoặc dấu chấm than trong email vốn chỉ củng cố thêm cảm giác thất vọng hoặc khó chịu nơi người nhận. Mặt khác, khi có thông tin tích cực cần thông báo, bạn có thể bắt đầu email của mình bằng một lời chào vui vẻ.
Một số ví dụ về dòng tiêu đề dành cho email cung cấp thông tin:
Dưới đây là một số tiêu đề tham khảo dành cho các email cung cấp thông tin:
Đây là nơi [tên công ty] đang hướng tới. Bạn sẽ tham gia cùng chúng tôi chứ?
Email thông báo trong công ty, mẫu số 1 – thông báo thăng chức
I am happy to announce that [name of employee] has been promoted to the position of [job title].
[Name of employee] has been working at [company] for [X] years, and played a vital role in [achievement].
During that time, they have always been dedicated to [company] and displayed great team spirit, which we’re happy to reward with this promotion.
I would be grateful if you join me in congratulating [name of employee] on this exciting news.
Regards,
[name & position]
As of today, there is a vacancy for the [job title] role in our [department].
We highly recommend any current employee who is interested in this role to apply as soon as possible, as the vacancy will also be advertised externally soon.
Our new [job title] will work with the [team] to perform [main responsibilities].
To be considered for this role, you must have [experience] and meet the following criteria: [requirements]
Click here [button] for a full job description.
Please reply to this email by [date] with your CV/resume and provide a short covering letter to apply for this position.
If you have any more questions regarding this vacancy, please contact the HR team at [email].
Best regards,
[name & position]
Email thông báo trong công ty, mẫu số 3 – giới thiệu nhân viên mới
[Name of new employee] will be joining [company] in the position of [job title], starting from the [date].
We are delighted to welcome [name of new employee] because their [X] years of experience in [field] will help us drive [company] forward.
If you see [name of new employee] around the office, please introduce yourself to make them feel at home here right away.
Alternatively, if you have any questions or would like to meet [name of new employee] before they start, please contact their employee mentor [name of mentor] to make arrangements.
Thanks for joining me in welcoming [name of employee] to [company].
Regards,
[name & position]
A reminder that the [purpose] Open Staff Meeting hosted by [name of host] is taking place on [date] at [time].
This online meeting can be accessed using the following link: [button]
Future related meeting dates are as follows: [dates]
Please note that everyone is welcome to attend any meeting, and the contents will be tailored to [department].
Please feel free to ask any questions during the meeting. Note that there is a limit of [X] participants, so please register in advance by replying to this email.
Recordings of all past meetings can be found at [link].
Best regards,
[name & position]
It’s time for your regular roundup of how we’ve been getting on recently at [company]. Here is the month in numbers:
Statistic 1
Statistic 2
Statistic 3…
Below you can see the changes in some important metrics:
[Graphic of company data]
Look out for another update landing in your inbox next month.
Best,
[Name], [position] at [company]
Have you heard about everything that’s been going on at [company name] recently? Maybe you missed the news about [announcement].
We’ve also made some updates to our [product/service], which, as a current user, we’re sure that you’ll be interested in:
New feature
Update
Fix…
What’s more, we’re already well underway on our plans for the next [week/month], including:
Plan 1
Plan 2
Plan 3…
As usual, we’ll update you again next [week/month], when those changes will hopefully have been implemented.
Regards,
The [company] team
Do you know how you got on [today/this week/this month]? Well, there’s no need to guess, as we’ve got all the important numbers for you right here.
Here is your [day/week/month] in numbers:
[Visualization of personal stats]
For full details of your [daily/weekly/monthly] roundup, you can read the report that we’ve generated for you here: [link]
We’ll be in touch again [tomorrow/next week/ next month].
[Name] at [company]
Think that you’ve been performing well [today/this week/this month]? No doubt that you have! But here’s how you got on compared to others:
[Graphical comparison]
As you can see above, you were in the top [X]% of all [product/service] users for [achievement] over the course of the [day/previous week/previous month]. Congrats!
Can you do even better [tomorrow/next week/ next month]? We’ll be sure to let you know!
The [company] team
The wellbeing of our staff and customers is more important for everyone at [company] than anything else. That’s why it’s important to be able to keep in touch with friends, family, and acquaintances.
That goes for us too, which is why we’re writing to let you know how we’ll be keeping our community connected even during these hard times. This will allow our employees and staff to contact one another to talk about whatever they want to.
We will also be sharing additional content for the foreseeable future, which will range from helpful and informative to uplifting and (hopefully) funny. Don’t forget that we’re here for you.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
We know that the current situation with [crisis] is affecting everybody right now, and we hope that this email finds you, your friends, and your family all safe and healthy.
During these difficult times, we have decided to put the following measures into place in order to ensure the safety of our loyal customers:
New/temporary procedure 1
New/temporary procedure 2
New/temporary procedure 3…
If you have any questions regarding any of these changes then don’t hesitate to get in touch, we’d be happy to answer any questions or comments.
Stay safe,
[Name] from the [company] team
Today is the start of a bright future for [company].
Thanks to the valued feedback of loyal customers like yourself, we’ve made some changes to the way in which we operate:
Procedural change 1
Procedural change 2
Procedural change 3…
We look forward to providing an improved service for all of our clients as a result of these updates.
If you have any questions or comments about the changes or any other matters, don’t hesitate to get in touch.
Best,
[Company]
At [company] want to be open and transparent with our users while providing them with the best level of service that we possibly can.
That’s why we’re writing to let you know that our Terms and Conditions are changing, and the new agreement [link] will come into effect on [date].
Here is a summary of the most important changes:
T&Cs change 1
T&Cs change 2
T&Cs change 3…
If you continue using our service after [date], then your acceptance of the updated Terms and Conditions will be considered granted.
You can cancel your membership by clicking here [link] if you don’t agree to the updated agreement.
Kind regards
[Name] from [company]
At [company], we treat our customers with the utmost care and respect. That goes for your personal data too, which is why we’re updating our Privacy Policy to give you more control over your personal details.
The changes are being made so that:
-You can more understand how we use your personal data more easily.
-We can use your data to gather feedback for improving our services.
-Only information that you have provided us when registering may be used by us.
-You have the right to request to view, modify, or erase the data we have about you.
As you can see, the changes are being made for the protection of your personal data. For more information and to read the agreement in full, please click here [link].
Best,
The [company] team
We’ve been making changes to our [service] plans in order to suit the needs of our valued users, like yourself, as best as possible.
Apart from being able to provide a better service and customer experience, we’ve had to update our Fair Usage Policy corresponding to the new plans.
No need to worry, as the updated agreements are more user-friendly and you don’t need to do anything in order to accept the new policies.
You can read them in full here [link] if you wish, or feel free to ask us any questions.
Best wishes,
[Name] from [company]
We’d really like your feedback to help improve [pain point] so that we can provide a better customer experience for all of our clients.
As a thank you for completing our short survey, which will only take about [Y] minutes of your time, we are offering all respondents a [X]% discount code off their next purchase in our online store!
To take advantage of this opportunity, please click on the link below.
[Start survey]
Thanks for your time, it is really appreciated.
Best,
The [company] team
The opinions of our users are of the utmost importance to [company], which is why we’d love for you to answer one simple question for us.
Your feedback will help shape our future content about [subject], so we hope you agree that it will be mutually beneficial for us to find out what you really think.
You can answer our single-question survey simply by clicking on your preferred choice below, without even leaving this email!
Option 1
Option 2
Option 3…
We really appreciate your feedback, as it will help us to achieve our goal of exceeding the expectations of all of our clients.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
You recently purchased [product/service] in our online store, and we’d be extremely grateful to hear your thoughts about it.
The survey will only take [X} minutes to complete, and your feedback will help us improve future [product lines/software versions].
To start, please click on your rating below to be taken to the survey.
[Feedback scale with link]
Thanks for your input,
[Company]
We’ve gathered the results of our recent survey, which we really appreciate you answering.
Since you took the time to share your thoughts about [product/service], we thought you might like to know the results.
We are pleased to announce that [X}% of our customers would recommend [product/service] to a friend! While this is great news, there is still room for improvement, and we will take each of the comments that we received from loyal users like yourself into consideration.
Hope to see you soon! [Optional reward as a token of appreciation]
Best wishes,
[company]
The next [company] [weekly/monthly/annual] [conference/webinar] will take place on [date].
With a great list of speakers that will cover a wide range of [subject]-related topics, we’re sure that this event will be our most successful yet.
There will be presentations that you won’t want to miss from:
Speaker 1
Speaker 2
Speaker 3…
For more information, including a full schedule, visit the dedicated [conference/webinar[ website here [link].
Don’t forget to confirm your attendance in advance in order to receive your [event pass/link to video stream]:
[RSVP]
Best wishes,
The [company] team
As a valued [customer/team member], you are hereby cordially invited to celebrate the [name of the ceremony] awards with us at [location] on [date].
You can expect a great evening with [activity] and [food/drink] besides the awards ceremony itself.
The awards will be handed out for multiple categories in the field of [subject], including:
Awards category 1
Awards category 2
Awards category 3…
More details about the event, including a full list of nominees and categories, can be found on the event’s webpage [link].
We very much hope to see you there! All you need to do is RSVP by clicking below:
[Confirm your attendance]
Kind regards,
[Name] from [company]
The [company] team has been busy planning our [quarterly/bi-annual/annual] team-building with the hope of making this event our most successful so far!
On [date] at [time] all [department] staff are invited to leave their work for [period of time] to get to know each other better whilst taking part in some fun activities, such as:
Activity 1
Activity 2
Activity 3…
There will be no formal dress code for the day, so feel free to wear casual clothes for a more comfortable [morning/afternoon/day]. If you have any questions, don’t hesitate to get in touch with us.
We look forward to seeing you there! Just RSVP [link] beforehand so we can accommodate the correct number of attendees.
Best, all the HR staff
Thanks for signing up for our [content] emails.
This is just a short message to confirm that your subscription is now active and that you’ll start receiving industry insights from us shortly.
If you have any comments or questions in the meantime, feel free to contact us by replying to this email. We’d be happy to help you!
Regards,
The [company] team
P.s. If you have been sent this email in error or would like to unsubscribe, please click on the following [link].
As a member of the [industry] community, I’m sure that you’re one of many people who’ve encountered trouble with [issue/pain point].
I thought you might like to hear a few pieces of advice from us about how to deal with this problem that our other clients have benefited from:
Advice 1
Advice 2
Advice 3…
If you don’t find our tips useful, please let us know how to improve. Alternatively, you can unsubscribe by clicking here [link].
Best,
[Name] from [compa
[copy button="yes"]
Dear [name],
I commented under your post/answered your question on [social media platform], and thought I’d follow up by sharing some more resources that you might find interesting.
Here are some guides about [topic] that may be helpful for you:
Link 1
Link 2
Link 3…
If you’d like to get more advice on a regular basis then you can sign up for the [company] newsletter by clicking on the button below. Once you sign up you’ll receive great tips straight to your inbox every [X] weeks.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
We’ve noticed that you haven’t made a purchase in a while, and we miss you!
There’s never been a better time to start shopping with us again because we’d like to give you a special discount of [X]% off everything in our store.
To benefit from these reduced prices, just enter the following code at checkout:
[Discount code]
There are lots of great new products available that we’re sure you’ll find interesting.
[Images of products with prices]
See you soon,
[company]
You may have noticed the discount coupon that we sent to you recently. Don’t worry – it’s still not too late to use it!
If you’ve already made a purchase, feel free to enter the same code at checkout again for another [X]% off your next purchase with us:
[Discount code]
We hope you enjoy using your new products, and we hope to see you return to our online store again in the near future. Here’s what we can offer to keep you coming back for more:
Reason 1
Reason 2
Reason 3…
Feel free to contact us with any questions or comments.
Best,
The [company] team
We’ve been in touch recently with a discount code for [X]% off your next purchase at the [company] store, which you can find below and still use:
[Discount code]
As we haven’t heard back from you, and you haven’t made a purchase for a while, we are wondering if you’d still like to receive emails from us. Choose your response below:
[Keep receiving emails]
[Send fewer emails]
[Unsubscribe]
It would be great if you’d like to stay in touch with us, but if you do decide to unsubscribe now, we’ll always welcome you back with open arms.
Kind regards,
[Name] from [company]
Free 14-day trial. No credit card required. Sign up today!
Send out informational email campaigns with confidence. Save our templates, customize them, and watch your email engagement rise.
Để viết được email cung cấp thông tin, trước tiên bạn cần có một dòng tiêu đề tuyệt vời. Tiếp theo là soạn nội dung email kèm một lời kêu gọi hành động.
Trên dòng tiêu đề của email, hãy nêu lên mục đích của email một cách gián tiếp. Hơn nữa, hãy liệt kê ngày tháng và tên của bạn. Trong đoạn văn đầu tiên, hãy giới thiệu bản thân, chức danh và công ty bạn đang làm việc. Trong đoạn văn thứ hai, trình bày thật ngắn gọn và nêu lên được mong đợi của bạn muốn tìm hiểu thêm về hoạt động kinh doanh của họ. Trong đoạn văn thứ ba, hãy yêu cầu một cuộc gặp mặt cá nhân 15 phút. Cuối cùng là một vài dòng để kết bài.
Email cung cấp thông tin nên ngắn gọn, nêu bật tình hình và cách công ty xử lý tình huống hiện tại. Vì vậy, những email này cần tương đối ngắn gọn, tóm tắt các chi tiết quan trọng từ 3 đến 5 đoạn văn chỉ gồm vài dòng văn bản.
Câu trả lời cho câu hỏi này là không. Có nhiều phương thức (thời gian và địa điểm) để doanh nghiệp thực hiện hoạt động marketing, và đây chắc chắn không phải là một trong số đó. Nếu email cung cấp thông tin nói về một cuộc khủng hoảng hoặc tình huống khó khăn, là những nội dung đặc biệt thích hợp. Email cung cấp thông tin được tạo ra để trấn an khách hàng, gửi những lời chúc an lành cũng như thông báo cho họ biết bất kỳ thay đổi nào trong thời gian này sẽ có thể ảnh hưởng đến khách hàng ra sao.
Điều này còn phụ thuộc vào số lượng tình huống khẩn cấp hoặc sự kiện quan trọng sẽ diễn ra. Nếu một tình huống nhất định xảy ra trong một thời gian dài, thì email cập nhật thông tin có thể được gửi đi thường xuyên hơn. Tuy nhiên, những thông báo này cần ngắn gọn, chỉ dành cho những sự kiện hiếm hoi và quan trọng nhất, nếu không, chúng sẽ trở nên quá bình thường cũng như không tạo ra được tác dụng như mong muốn.
Có ba loại email marketing dùng để gửi tới khách hàng bao gồm: email bản tin, khuyến mại và khảo sát.
Mẫu email về cổng thông tin khách hàng
Khám phá các mẫu email cho cổng thông tin khách hàng tại LiveAgent, giúp tiết kiệm thời gian và tạo hiệu quả giao tiếp. Tìm hiểu các ví dụ về xác minh, đặt lại mật khẩu, và khuyến khích khách hàng tham gia. Truy cập ngay để tối ưu hóa chiến lược email của bạn!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Trang web của chúng tôi sử dụng cookie. Với việc tiếp tục, bạn cho phép chúng tôi triển khai cookie như đã nói chi tiết tại chính sách bảo mật và cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team